2.1. Myynnin kasvu

Jos markkinointiviestinnän tehtävä on kasvattaa myyntiä, mutta näin ei tapahdu, syy löytyy pilkkomalla tekeminen eri vaiheisiin ja mittaamalla niitä oikein. 
Ota yhteyttä

1. Ongelma 

Myynti ei kasva halutusti markkinointipanostuksista huolimatta ja toimenpiteitä voi usein kuvata haulikolla ampumiseksi ilman selkeää suuntaa ja tavoitteita. Kohderyhmät ovat jääneet liian yleisiksi, eikä potentiaalinen asiakas ei ymmärrä yrityksenne tarjoamaa arvoa – tai ei ole koskaan teistä kuullutkaan. 
Seurauksena liidit valuvat hukkaan, myyntisyklit venyvät ja asiakashankinnan kustannukset kasvavat jatkuvasti.  

2. Liiketoimintavaikutus 

Kun myyntiviestit, kohderyhmät ja asiakaspolut kirkastetaan, tulokset näkyvät:

  • Enemmän liidejä ja tarjouspyyntöjä – oikeat asiakkaat tunnistavat arvon nopeammin
  • Lyhyempi myyntisykli – asiakkaat liikkuvat ostopolulla loogisesti eteenpäin
  • Alhaisemmat hankintakustannukset – markkinoinnin eurot kohdistuvat oikeaan yleisöön
  • Yhteinen suunta myynnille ja markkinoinnille – ei enää siiloutunutta tekemistä

3. Ratkaisu - mitä palvelu sisältää?

Myynnin kasvu -palvelu koostuu kolmesta vaiheesta:

  1. Arvolupaus ja myyntiviestit – kiteytetään, mikä erottaa teidät kilpailijoista ja miksi asiakkaan kannattaa ostaa juuri teiltä
  2. Kohderyhmät ja asiakaspolut – tunnistetaan ostajaprofiilit ja rakennetaan heidän matkansa kohti päätöstä
  3. Kanavastrategia ja konversiopolut – valitaan oikeat kanavat ja ohjataan asiakas tehokkaasti kohti kauppaa
    Tuotoksena syntyy Myynnin pelikirja (PDF), joka kokoaa asiakasprofiilit, viestit, polut ja mittarit yhteen

4. Milloin palvelu on ajankohtainen?

  • Kun markkinointi tuottaa liikennettä, mutta ei kauppaa
  • Kun myynti kokee, ettei viestintä tue heidän työtään
  • Kun arvolupaus on epäselvä eikä erotu kilpailijoista
  • Kun investointeja markkinointiin tehdään, mutta panos-tuotto-suhde jää vajaaksi 

5. Todisteet toimivuudesta

Kokemuksemme: Olemme rakentaneet kymmeniä asiakaspolkuja ja nähneet kerta toisensa jälkeen, kuinka fokus tuo tulosta 
Asiakas-case: Vuosikymmeniä toiminut pk-yritys rikkoi kolme kuukautta työn aloittamisen jälkeen yhden kuukauden myyntiennätyksen
Mittarointi: Vaikutuksista ei tarvitse äänestää – jokaiselle vaiheelle määritellään relevantti avainmittari (konversiot, liidit, myynti)

6. Investointi 

Kustannus: Alk. 3.900 € (alv. 0)
Kesto: 4-6 viikkoa
Tuotos: Työpajat (1-2), pääviestit, asiakaspolkumallit, kanavastrategia, yhteenveto (Myynnin pelikirja), purkukeskutelu ja ehdotus jatkosta 

Jutellaan?

Arttu

Arttu Käyhkö

Suunnittelija, toimitusjohtaja

Suunta

1. Suunta - Missä ollaan, minne halutaan mennä

Lue lisää
Toteutus

2. Toteutus - Suunta selvillä, tekeminen alkaa

Lue lisää
VAikuttavuus

3. Vaikuttavuus 
- Jatkuva kehittäminen 

Lue lisää
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram