Vaihe 1: Nykyresurssit & kapasiteetti
- Kevyt kysely/haastattelut (johto, viestintä, myynti)
- Työjako ja kuormitus: mitä tehdään nyt, missä syntyy jonoja
- Osaamisprofiilit ja kriittiset puutteet (ml. AI-osaaminen)
Vaihe 2: Tavoitetilamalli
- Roolikartta: omistajuudet, vastuut, raportointi
- In-house vs. kumppanit -matriisi: mitä kannattaa ostaa ja millä ehdoilla
- Vuosi–kvartaali–viikko-rytmi; työkalut ja prosessi
Vaihe 3: Käyttöönotto (90 päivän suunnitelma)
- Rekry/ostobriefit, kumppanien roolit ja SLA-pääpiirteet
- Osaamisen kehityspolku (valmennukset, AI-peruskäytännöt ja rajaukset)
- Avainmittarit: läpimenoajat, kustannussäästöt, sisäinen NPS yms.