Kolmen askeleen malli 

 Kirkastetaan suunta, aloitetaan toimeenpano ja seurataan vaikuttavuutta.
Suunta

1. Suunta – Markkinointiviestinnän fokuksen ja rakenteen kirkastus

Kirkastetaan markkinointiviestinnän strateginen suunta ja mittarit sekä kohdennetaan resurssit sinne, missä vaikuttavuus on suurin.
Ota yhteyttä

1.1. Auditoinnit

Auditointien kautta saadaan puolueeton käsitys siitä, mikä on markkinointiviestinnän nykytilanne: kohdistuvatko toimenpiteet oikein liiketoiminnan tavoitteiden näkökulmasta, ovatko resurssit oikeat ja oikein mitoitetut ja mitä data kertoo - tai on kertomatta. 
Lue lisää

1.2. Strategia ja mittaristo

Markkinointiviestinnän strateginen suunnitelma (aka roadmap), joka määrittää toimenpiteet liiketoimintastrategiaan peilaten, niiden marssijärjestyksen, työssä tarvittavat resurssit, aikataulun ja mittarit - sekä karsii pois turhat rönsyt. 
Lue lisää

1.3. AI-strategia 

Tunnistetaan matalan kynnyksen käyttökohteet, valitaan työkalut ja rakennetaan roadmap tekoälyn hyödyntämiseen ja skaalaamiseen olemassa olevien työtehtävien kautta ja parhaita käytäntöjä systemaattisesti monistamalla.    
Lue lisää

1.4.  Roolitus ja kumppanit 

Strategia on yhtä tyhjän kanssa, jos toteutus tökkii. Selvitämme osaamistarpeet ja otamme kantaa ulkopuolisten kumppaneiden rooliin. Ette välttämättä tarvitse joka kohtaan parhaita (= kalleimpia) osaajia, mutta oikeat osaajat oikeaan paikkaan tarvitsette. 
Lue lisää
Toteutus

2. Toteutus – Toimenpiteiden tarkka määrittely ja priorisointi 

Varmistetaan, että kokonaisuus tukee tavoitteita: tarvitaanko markkinointiviestintää johdon tueksi, liidien generointiin, sisäiseen viestintään, rekrytointiin, asiantuntija-aseman rakentamiseen vai johonkin muuhun.   
Ota yhteyttä

2.1. Myynnin kasvu  

Kirkastamme myyntiviestit, fokusoimme kohderyhmät ja rakennamme asiakaspolut ja kanavastrategian.
Milloin: Markkinointiviestintä ei tuota tulosta, uudet markkina-alueet ja/tai tuotteet, myynnin ja markkinoinnin yhteistyön tiivistäminen. 
Lue lisää

2.2. Kanavastrategia

Kanavastrategialla varmistetaan, että organisaatio viestii siellä, missä pitää ja tekee sen niin, että erottuu sekä tapetista että kilpailijoista.  
Milloin: Suunnitelmallisuuden puute, viestinnän hajanaisuus, heikko vaikuttavuus, ongelmat erottua. 
Lue lisää

2.3.  Johdon AI-sparraus

Räätälöity valmennus ja konsultointi organisaation avainhenkilöille tekoälyyn liittyen.
Milloin:  Tekoälyn roolin kirkastaminen ja roadmapin tarve, viestintä henkilöstölle.   
Lue lisää

2.4. Työnantajakuva

Työnantajakuvan rakentamisesta tehdään  suunnitelmallista, erottuvaa ja mitattavaa. 
Milloin: Haasteet rekrytoinnissa, vaihtuvuus, tunnettuuden puute. 
Lue lisää

2.5. Sisäinen viestintä

Prosessit ja käytännöt, joiden kautta varmistetaan, että tieto kulkee ja tavoittaa.
Milloin: Tiedonkulun haasteet sisäisesti,  muutostilanteet, työilmapiiriongelmat. 
Lue lisää
VAikuttavuus


3. Vaikuttavuus – Analyysi ja seuraavat toimenpiteet

Sovitut mittarit kytketään käytäntöön ja luodaan prosessi, jolla viestinnän vaikuttavuutta pystytään arvioimaan ja tuloksiin reagoimaan. Olemme tukenanne tärkeimmissä vaiheissa tai jatkuvaan kumppanuusmalliin perustuen.
Ota yhteyttä
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram