Kolmen askeleen malli 

 Kirkastetaan suunta ja osaamistarpeet, varmistetaan vaikuttavuus ja aloitetaan systemaattinen toimeenpano.
Suunta

1. Suunta – Markkinointiviestinnän fokuksen ja rakenteen kirkastus

Kirkastetaan markkinointiviestinnän strateginen suunta ja mittarit sekä kohdennetaan resurssit sinne, missä vaikuttavuus on suurin.
Ota yhteyttä

1.1. Auditoinnit

Auditointien kautta saadaan puolueeton käsitys siitä, mikä on markkinointiviestinnän nykytilanne: kohdistuvatko toimenpiteet oikein liiketoiminnan tavoitteiden näkökulmasta, ovatko resurssit oikein mitoitetut, onko käytössä oikea osaaminen ja mitä data kertoo / on kertomatta. 
Lue lisää

1.2. Strategia ja mittaristo

Markkinointiviestinnän strateginen suunnitelma (aka roadmap), joka määrittää toimenpiteet liiketoimintastrategiaan peilaten, niiden marssijärjestyksen, työssä tarvittavat resurssit, aikataulun ja mittarit - sekä karsii pois turhat rönsyt. 
Lue lisää

1.3. AI-strategia 

Tunnistetaan käyttökohteet, valitaan työkalut ja rakennetaan roadmap tekoälyn hyödyntämiseen ja sen skaalaamiseen siten, että kehittäminen tapahtuu saumattomana osana organisaation strategiaa ja tavoitteita.    
Lue lisää

1.4.  Roolitus ja kumppanit 

Paraskin strategia on yhtä tyhjän kanssa, jos toteutus tökkii. Selvitämme osaamistarpeet ja otamme kantaa ulkopuolisten kumppaneiden rooliin. Ette välttämättä tarvitse joka kohtaan parhaita (= kalleimpia) osaajia, mutta oikeat osaajat oikeaan paikkaan tarvitsette. 
Lue lisää
Vaikuttavuus

2. Vaikuttavuus – Toimenpiteiden tarkka määrittely ja priorisointi 

Varmistetaan, että kokonaisuus tukee tavoitteita: tarvitaanko markkinointiviestintää johdon tueksi, liidien generointiin, sisäiseen viestintään, rekrytointiin, asiantuntija-aseman rakentamiseen vai johonkin muuhun.   
Ota yhteyttä

2.1. Myynnin tuki  

Kirkastamme myyntiviestit, fokusoimme kohderyhmät ja rakennamme asiakaspolut sekä kanavastrategian
Käyttötilanne: Markkinointiviestintä ei tuota toivottua tulosta, uudet markkina-alueet ja/tai tuotteet, myynnin ja markkinoinnin yhteistyön tiivistäminen 
Lue lisää

2.2. Sisäinen viestintä

Prosessit ja käytännöt, joiden kautta varmistetaan, että oikea tieto saavuttaa oikeat henkilöt  oikeissa kanavissa
Käyttötilanne: Tunnistetut ongelmat sisäisessä viestinnässä, muutosviestintä  
Lue lisää

2.3.  Johdon sparraus

Räätälöity valmennus ja konsultointi organisaation avainhenkilöille
Käyttötilanne: Uusi johto, strategiasta viestiminen sisälle ja ulos, henkilöbrändäys, tekoälyn roolin kirkastaminen  
Lue lisää

2.4. Työnantajakuva

Työnantajakuva rakennetaan osaksi organisaation strategista viestintää
Käyttötilanne: haasteet rekrytoinnissa, osaajapula, kulttuurin sanoittaminen
Lue lisää

2.5. Sisältöstrategia

Strategia, jolla varmistetaan, että kaikki sisällöntuotanto tukee liiketoiminnan tavoitteita ja rakentaa brändiä. 
Käyttötilanne: hajanaiset sisällöt, matala vaikuttavuus, roolien ja rytmin puute
Lue lisää
Käyttöönotto


3. Toteutus – Kuka, mitä, miten, miksi ja miten tätä kaikkea mitataan

Tavoitteena varmistaa, että strategiatyö ei jää paperille vaan muuttuu suunnitelmalliseksi, vastuutetuksi ja mitattavaksi toiminnaksi.
Ota yhteyttä

3.1. AI-valmennus ja työkalut 

Valmennus, joka auttaa tiimiä ottamaan tekoälyn käyttöön viestinnässä, markkinoinnissa ja asiantuntijatyössä – hallitusti ja käytännönläheisesti.
Käyttötilanne: Tekoäly kiinnostaa, mutta siihen tarvitaan lisää ymmärrystä organisaation kontekstissa.
Lue lisää

3.2. Toteutuksen tuki

Varmistetaan, että työ käynnistyy suunnitellusti, roolit ovat selvät ja mittarit paikallaan. Vaihtoehtoina jatkuva yhteistyö tai alkuvaiheen tuki. 
Käyttötilanne: Strategian jalkautus, roolituksen muutokset, uudet rekrytoinnit, laadunvarmistus.
Lue lisää

3.3. Seuranta ja jatkuva kehitys 

Sovitut mittarit kytketään käytäntöön ja luodaan prosessi, jolla viestinnän vaikuttavuutta voidaan arvioida ja varmistetaan, että data ohjaa päätöksentekoa.
Käyttötilanne: Tiedolla johtaminen puutteellista, KPI:t vaativat uudelleenmäärittelyä.
Lue lisää

3.4. Muut valmennukset ja koulutukset 

Käytännössä kaikkiin palveluihimme on saatavissa myös valmennus. Jokainen kehitysprojekti sisältää mahdollisuuden osaamisen vahvistamiseen – yksilön, tiimin tai koko organisaation tasolla. Valmennus on keino siirtää strategia käytäntöön.
Käyttötilanne: Kun halutaan, että tekeminen ei jää kiinni osaamisesta, uskalluksesta tai arjen rytmistä.
Lue lisää
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram